Tieto otázky si položilo už veľa ľudí. Ako keby to všetko a celý svet bol namierený proti nám. Samozrejme sa môže stať, že akurát kúpený produkt sa pokazí, alebo nefunguje tak ako má a sme právom nahnevaný. No vo väčšine prípadov je to zlým zaobchádzaním so samotným prístrojom, alebo slabo prečítaný manuál. Priznajme si. Málokto číta manuál k výrobkom, lebo väčšinou je to nuda a prečítame si len úvodné inštrukcie. Napíšem jeden príklad. Kúpili sme si nový tlakový čistič za nie malú sumu, ale nie je to prístroj profesionálnej triedy. Odišli sme z predajne spokojný, ale s málo informáciami od predávajúceho. Prídeme domov, zapojíme hadicu a začneme čistiť auto. Super ide to ako hodinky. Zrazu sme si všimli, že na schodoch, alebo chodníku je zanesená špina, alebo mach usadený po rokoch. Chodník sa zdá byť nekonečný – ide to pomaly. Zrazu prístroj začne vydávať čudné zvuky, stratí tlak a nejde.

Prístroj je v záruke a zoberieme ho naspäť na predajňu na reklamáciu.

Po niekoľkých dňoch sa vám ozvú, že reklamáciu neuznajú kôli prasknutému čerpadlu z preťaženia prístroja.

Táto situácia sa u nás nestane. V prvom rade sa pýtame zákazníka na využitie daného prístroja. V tomto prípade ide o tlakový čistič, ktorý síce nebol lacný, ale bol preťažený a prasklo mu plastové čerpadlo, ktoré má svoje limity uvedené v čase používania prístroja. Pokiaľ zákazník uvedie, že má v pláne využívať tlakový čistič viac a častejšie, ako len na umývanie auta, ale napríklad na čistenie chodníkov, alebo čistenie omietky na dome. Odporučíme mu o niečo drahší prístroj už z kovovým čerpadlom a poučíme ho o limitoch prístroja a jeho používania. Vždy je to na zákazníkovi a jeho rozhodnutí. V takýchto prípadoch si treba dávať pozor. Každopádne výrobok, jeho kvalita a výkon sa nedá oklamať ničím.

S pozdravom

Lukáš Fabok

www.proprodukt.sk